ОРИОН РГ | 5 ефективни стъпки за стартиране на успешен онлайн бизнес
16535
single,single-post,postid-16535,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.2,vc_responsive
Untitled-2

28 Ян. 5 ефективни стъпки за стартиране на успешен онлайн бизнес

Във времена на криза и стотици затворени или неработещи бизнеси, онлайн търговията все повече процъфтява като предпочитан начин за пазаруване на продукти и услуги. Ако обмисляте да стартирате онлайн бизнес на първо място е важно да съобразите дейността си със законовите изисквания, така че да избегнете бъдещи санкции.

Днес ще ви споделим кои са петте най-важни стъпки за стартиране на онлайн бизнес, през които всеки онлайн търговец трябва да мине до стартирането на дейността си онлайн.
1. Първата стъпка е да регистрирате фирмата си в Търговския регистър.

От този линк можете да проверите дали избраното от вас име на фирмата е свободно: https://portal.registryagency.bg/CR/Reports/RightsForCompany

2. Втора стъпка е да подадете специален формуляр в НАП,  включващ домейн на онлайн магазина, име на онлайн магазина, данни за връзка с лицето, което извършва продажби от онлайн магазина, данни за контакт на собственика на домейна да посочите къде се хоства онлайн магазина, хостинг компания и вида на използваната хостинг услуга подробна номенклатура на предлаганите от вас стоки или услуги.

3. За да можете да обслужвате онлайн вашите клиенти, то трябва да спазвате и закона за личните данни (GDPR), според който всички онлайн търговци автоматично се превръщат в администратори на лични данни. За лични данни се приемат данни като: IP адреси, имена, телефони, физическа адреси или друго, което прави липсата на обработка на лични данни невъзможна. Именно за това всеки онлайн търговец е задължен да даде информация на клиентите си как обработва личните данни, как ги съхранява и какъв е периода на съхранение.
Документът трябва да бъде качен в сайта и достъпен за потребителите, които трябва да дадат своето съгласие за обработката на данните им.
Ние съветваме документа за защита на личните данникакто и общите условията на търговеца да бъдат изготвени от опитен юрист.

4. Цените в онлайн платформата трябва да бъдат обявени по начин, по който на потребителя да става ясно дали те включват данъци, доставки или други разходи.
5. Задължителен документ в онлайн магазина ви трябва да бъдат и условията ви по връщане и замяна. Важно е клиентите ви да се запознати с чл.55 ал. 1 от “Закона за защита на потребителите”, за да могат да са сигурни, че ако продукта не е “техния”, че ще могат да го заменят или върнат. Законът гласи, че всеки потребител има право да върне или замени закупения продукт в рамките на 14 дневен срок без да дължи неустойки или да посочва причина. Ако закона не е спазен, потребителя има право да подаде жалба срещу онлайн търговеца.
Като заключение ще кажем, че онлайн търговията е прекрасно и перспективно начинание, което като всеки бизнес крие своите позитиви и негативи, но от вас зависи негативите да са снижени до минимум от законова гледна точка или въобще да липсват.

Именно за това всеки онлайн търговец трябва да се довери на доказани професионалисти, които ще бъдат “дясната му ръка” в изграждането на един успешен и коректен бизнес!

За повече информация свържете се с нас на 0887 238 055.
www.skorionrg.bg